Cum sa aduci…

… la tacere galagia pe care ai facut-o anuntand aparitia unui nou produs? La aceasta intrebare mi-a raspuns Lexus, joi seara, la Palatul Ghika. A fost cel mai dezamagitor eveniment de lansare la care am participat pana acum. Poate ca aveam asteptari prea mari de la Lexus. Am sa le iau pe rand, pentru ca nu-mi place sa critic neargumentat.

Mai intai, cel mai frapant lucru a fost raspunsul la intrebarea cu care am inceput. Strategia de comunicare s-a schimbat radical. Sau poate nu stiu eu engleza. Toata comunicare de teasing, dinaintea lansarii deci, a avut ca umbrela de comunicare ideea “the dark side of green”. Si modelul CT200h este un model hybrid, asa cum Lexus face de mult timp si are un loc de lider bine meritat la acest capitol. Deci, cand verdele are un dark side, este clar ca masina aia e rea. Dark niciodata nu a insemnat altceva. Ceea ce nu e un lucru rau. M-a dus cu gandul ca Lexus a reusit sa combata si cel mai mare neajuns al vehiculelor de acest tip si anume performantele dinamice slabe.
Care a fost sloganul de la lansare? “Join the quiet revolution”. Cum inspira asta dinamism? Linistea simbolizeaza ceva static. Gandul mi-a zburat direct la ideea “oops! au constatat ca nu este rapida si au inceput sa comunice altceva”. Si pe toate materialele si prezentarile s-a insistat pe silentiozitate, consum de 3.7l/100km si o putere de 136CP. Nimic spectaculos. Nimic aproape de cei 180 de cai despre care spune un domn, ce dovedeste ca nu citeste nici brosura inainte sa scrie despre un produs. Nimic dinamic aici. Mai mult, in aceste cifre vad o Toyota Auris HSD lansata in 2010, cu aceleasi caracteristi de motorizare.

N-am sa comentez calitate punerii in scena a conceptului pentru simplul fapt ca pe drumul de la concept la produs final de obicei sunt doi factori subiectivi care de obicei reusesc sa strice destule daca-si pun ambitia (ma refer la client si agentie). Am sa critic doar nivelul speech-urilor tinute la acest eveniment. Cu exceptia CEO-ului Lexus care a citit un speech in engleza, speech care avea un inceput si un sfarsit, ce a urmat a fost o improvizatie de proasta calitate. Nu inteleg de ce le place unora sa se complice in halul asta si sa se faca de ras in momente importante. Iar aici, pentru a nu exista dubii, fac referire directa la prezentatorul evenimentului si la Brand Managerul Lexus Romania. In radio exista o vorba tare faina: “daca nu ai ce spune, lasa microfonul inchis. Mixeaza cu-n jingle!”

Cea mai mare problema la aceasta lansare, strict din punctul meu de vedere, a fost managementul asteptarilor. Aveam asteptari mari care nu mi-au fost confirmate. Pacat. Pentru ca Lexus CT200h arata tare bine! Dupa cum se vede in fotografia de mai jos.

Sa aveti o sambata cu cat mai putine dezamagiri.

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *