Ieri m-am jurat…

… ca nu o sa mai depasesc prin dreapta. Din fericire ieri a trecut. :) Serios acum! Exista o manevra care mi-a dat cele mai multe belele pana acum in trafic. N-am facut niciodata accident din acesta cauza, dar de fiecare data am evitat cu scartait de roti si fum. Despre ce este vorba? Am sa incerc sa explic, folosindu-ma de schita de mai jos si eventual sa dau si cateva sfaturi.

Scenariul 1. Esti in masina rosie si vrei sa schimbi banda intrucat banda 2 circula mai repede. Astfel dai semnal, si exact dupa ce incepi sa accelerezi, masina 1 franeaza. Risti sa-l acrosezi in coltul din stanga spate.
Scenariul 2. Esti tot in masina rosie si vrei sa faci aceeasi manevra. De data asta insa, ai accelerat si cand intri deja pe banda 2, de cele mai multe ori te uiti in oglinda sa te asiguri ca ai loc. Nu te uita prea mult pentru ca masina 2 poate frana brusc.

Ambele situatii sunt periculoase din cel putin 2 motive: (a) in oras distanta pe care o lasi in fata ta, este cea de siguranta, iar daca o alta masina apare intre tine si cel din fata nici el nu va avea spatiu de franare si nici tu. Asadar nu-l inghesui, fa-i loc.
(b) In ambele scenarii esti in plina accelerare, iar cel in spatele caruia esti sau vei ajunge franeaza. Masina ta va face un balans brusc, iar asta va mari distanta de franare. Ia in calcul aceste lucruri cand faci aceasta manevra. Situatiile se complica cu cat diferenta de viteza intre cele 2 benzi este mai mare.

Sa ai o zi fara evenimente in trafic.

PS: Daca te gandesti si la vreo alta situatie tipica pentru trafic in oras, impartaseste-o cu noi!

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Ieri m-am jurat…

  1. nanook says:

    bogdan, ai pus diagnostic corect. si sfatul este bun, din pacate este valabil doar pentru tine – naiba stie ca gandesc 1 si 2 si ce experienta de driving au :))). o zi excelenta, n.
    p.s. mi-a placut grafica. mai tii minte, era odata pe piata o carte de victor beda, in care gaseai tot felul de situatii si explicatii pe care instructorul auto nu ti le spunea, in speranta ca vei supravietui traficului si vei descoperi singur :). grafica ta este la fel cu cea din cartea lui beda. de ce nu scoti tu o astfel de carte ca ai face bani buni.

    • @nanook In mod dubios sfatul pe care mi l-am dat singur, sa imi creez mai mult spatiu pt astfel de manevre, nu prea il respect. Ca dovada ziua de ieri, cand fiind pus fix in situatia din desen, am evitat masina 1 care facea dreapta fara sa semnalizeze si apoi masina 2 care a franat brusc fix cand ajunsesem in spatele ei, deci in plina acceleratie. Am oprit in paralel cu masina 2, dar pe banda 1 :)
      PS: grafica e facuta de mine si relativ repede. Ma gandeam sa-mi desenez propria masina, dar aici nu e vorba doar despre mine :) A se observa bordurile inegale, in mod evident luate de la alt furnizor decat Videanu.

  2. ana says:

    regulile astea cred ca ar merge intr-o tara in care scopul condusului este sa ajungi in conditii cat mai bune de la A la B…. avand in vedere ca la noi condusul nu este decat un mod de refulare a tuturor frustratilor…. mai greu!
    adica… esti si tu in conditia – deloc fericita – de a face stanga peste linia de tramvai, de pe un sens pe celalalt, intr-un loc in care este permis acest lucru, astepti frumos sa treaca toata lumea – nu ca te-ar lasa vreun fitos sa treci si tu, ca doar poti astepta si pe linia de tramvai, si dupa ce trece si fitosul, faci in sfarsit stanga, si te afli in postura masinii nr 1.Fitosul, aflat acum in postura masinii nr 2, suparat ca ai indraznit sa treci pe acelasi sens cu el, vrea sa faca dreapta, si se gandeste ca este mai usor sa treaca direct peste tine – nu? asa ca trage direct de volan, si … noroc ca s-a mai inventat si frana! brusca! asa ca am facut amandoi dreapa (intersectia de la Ciuperca, pe 1 Mai :)), i-am bagat o faza lunga si xenoanele in ceafa lata si gata – m-am refulat si eu!

Leave a Reply to andrei bogdan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *