Permis pentru o noua categorie.

M-am gandit sa povestesc un pic, mai ales din punct de vedere al pasilor de urmat in vederea examenului auto/moto pentru o noua categorie. In cazul meu, e A-ul.

Incep cu ceva important: dosarul. Dosarul de examen trebuie sa contina:
(1) Fisa de scolarizare pentru conducerea autovehiculelor – se completeaza si livreaza de catre scoala,
(2) chitanta doveditoare pentru achitarea taxei de exemen auto/moto,
(3) Chitanta care reprezinta contravaloarea permisului de conducere, platita la C.E.C. sau Trezorerie,
(4) cazier judiciar (examen auto),
(5) Cerere de inscriere la examen,
(6) foto tip permis,
(7) copii dupa CI si permis (daca ai),
(8) fisa medicala – efectuata in cadrul scolii si
(9) chitantele ce fac dovada achitarii integrale a taxelor de scolarizare.

Examenul teoretic.
Eu pentru categoria B l-am dat old-school, cu chestionare, grila de bifat, in sala cu 150 de oameni, pe serii, la care-ti asteptai raspunsul in curtea cladirii. Acum se da la sediul DRPCIV din Pipera, iar pasii sunt urmatorii. Te duci la ghiseele de la etajul 1, ti se completeaza o fisa de sustinere a examenului, ti se face poza de permis (aici poate vrei sa te piepteni, barbieresti, imbraci frumos), ti se programeaza proba practica si apoi cu acea fisa te duci la acelasi etaj, langa sali, unde-i sala de examinare. Totul se intampla la calculator, cu ecran touchscreen, chestionarul este general on the spot, esti filmat si fotografiat in timpul examenului, afli dupa fiecare intrebare daca ai raspuns corect sau gresit si cand ai intrunit 4 greseli, testul se opreste si esti respins sau dupa 20 de intrebari, declarat admis. Nu-mi place ca nu-ti arata un rezumat la final, dar nu mai conteaza prea tare. Pe site-ul DRPCIV poti sa faci simulare de examen. Au chestionarele online. Atentie insa ca nu merge decat in Internet Explorer.

Examenul practic.
Eu am dat proba in poligonul de la Ilioara. Din ce am inteles e singurul la dimensiunile corecte, dar asta conteaza mai putin. Mai important mi se pare sa-l stii, sa fi obisnuit cu el, cu gropile, denivelarile lui. Cam ce se intampla la examen? Mai intai sunt strigate listele, pe comisii. Iti auzi numele, ti se da o fisa de participare la examen si un text pe care trebuie sa-l completezi. Apoi, in ordinea in care v-ati auzit strigati veti intra in examen. E important sa retii persoana care a fost strigata inaintea ta. Ca look, ca sa nu trebuiasca sa stai cu urechea ciulita la ce zice politistul. La intrarea in proba, vei gasi motocicleta pe cricul central, cu motorul pornit. Ti se da startul ca in scoala la probele de viteza. Pleci in traseu, il parcurgi, timpul e suficient. Daca nu cazi sau nu gresesti traseul nu poti fi picat dintr-o singura greseala. Atentie la echipament. Nu intri in examen daca nu il ai complet, iar aici cel mai importante sunt incaltarile. E musai gheata de motor sau gheata care sa treaca de glezna. Eu am avut gheata sport de baschet, deci peste glezna si am fost la limita.

Daca mi-a scapat mie ceva, pune o intrebare mai jos si-ti raspund cu drag.
Zi frumoasa si insorita. Pe ploaie la practic, ai penalizare din start de 3 sau 5 puncte. :))

PS: eu am facut scoala aici.

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Permis pentru o noua categorie.

  1. muntele says:

    am să pun linkul ăsta în bookmarks. sau am să ți-l cer eu la timpul potrivit. :)

  2. ab says:

    Bai @muntele , oricare varianta iti e mai comoda. Stii unde sa ma gasesti :)

Leave a Reply to muntele Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *