Iarna nu-i ca vara.

Asa a spus la un moment dat un nene care a fost in cariera sa ministru al transporturilor si a facut o flota sa dispara dar nu i-a reusit acelasi lucru cu zapada. Acelasi domn a fost si primar al Bucurestiului intr-o perioada indepartata in care existau diferente majore intre anotimpul calduros din perioara Iunie-August si anotimpul de neinteles dintre Decembrie si Februarie.

Dupa aia a ajuns primarul Romaniei si s-a cam mutat din localitate. Nu-l mai vedeai decat la televizor si acolo parea ca este in vizita. Pentru cei ramasi printre noi insa, am trei sfaturi care s-ar putea sa salveze chiar si vieti daca-s aplicate corect.

Prioritizarea
Atunci cand conditiile sunt extreme, de exemplu codurile de culoare afisate la tv isi intaresc pigmentul, prioritizarea activitatilor noastre ar trebui sa se faca asa: ce nu ma omoara si ce ma poate omora. Si aici, pentru a nu exista neclaritati, am sa exemplific. Activitatile are iarna te pot omora sau vatama sau pune in pericol sunt:

  1. Plecat cu masina la drum lung neechipat corespunzator pe drumuri in care circulatia se face greu. Prin neechipat eu unul inteleg fara o lopata, cu 10 litri in rezervor, fara o patura in masina, fara manusi, caciula si fular, fara bocanci in picioare, baterie full la telefon, cauciucuri de iarna, lanturi, etc. Situatia asta se incadreaza la periculoase pentru ca daca ramai blocat in frig ingheti si mori. Nu cred ca poate fi spusa mai clar de atat. Si ca o masura de precautie suplimentara, cand vedeti ca drumul e blocat (coloana de masini sau politist ce spune ca e inchis) nu insistati. Prioritizati! Alegeti sa va intoarceti. In situatii de urgenta prioritar este sa ajungeti intreg, nu doar sa ajungeti.
  2. Traversarea strazii atunci cand esti pieton. Se face numai pe verde pasindu-se pe carosabil doar dupa ce s-a pus verde. In rest, e bine sa astepti pe trotuar cam la 1m de bordura. Ca sa n-ai emotii. Iar cand nu vrei sa traversezi pe la semafor, asigura-te ca nu vine nicio masina si nu te baza pe faptul ca masina opreste. S-ar putea sa vrea, dar sa nu poata. Situatia asta este periculoasa pentru ca statistica spune ca se scapa cu viata din accidente rutiere, dar nu si fara lucruri rupte (maini, picioare, etc.)
  3. Mersul pe jos se face cu pasi mai mici decat de obicei. Pentru ca atunci cand calci chiar si pe o suprafata alunecoasa sa nu faci un unghi prea inchis cat sa fortezi musculatura, articulatiile, etc. Intotdeauna e de preferat sa mergi pe zapada de pe trotuar decat pe mocirla de pe strada. Strada e pentru masini care au la volan aceiasi romani aflati, ca si cei din presa, la prima iarna. Pe trotuar e bine sa te uiti si pe unde mergi. Daca vezi locuri cu gheata formata cat de cat circular, inseamna ca de sus picura apa, iar daca picura apa, tot sus, exista turturi. Recomand de asemenea manusile in detrimentul mersului cu mainile in buzunare, dar si vorbitul la telefon mai rar. O mana tinuta fix te dezechilibreaza. Mai mult de atat, esti atent la conversatie si nu la locul unde pasesti.

Mi-ar placea foarte tare sa se respecte cele 3 de mai sus cu strictete, mai ales pentru ca sunt tare curios despre ce se va vorbi la tv dupa aia. Poate despre faptul ca ninsoarea cade de sus in jos.

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *