ACTA n-aveti? (1)

Eu, unul, am descoperit multe trupe navigand creanga pe internet. Rubrica #sweetlullaby din fiecare seara este adesea cu piesa descoperite in acest mod. Nu toate inregistrarile sunt perfecte, unele sunt facute in concerte, altele la cantari din cluburi.

Conform ACTA acestea din urma n-ar trebui sa mai existe. Apoi mai este partea aia cu care te mai intalnesti pe youtube si atunci cand ti se spuna “casa x a interzis vizionarea in tara ta”. Motivul e simplu: albumul respectiv fie nu va fi adus la tine in tara, fie nu a fost lansat inca. Adica se planuieste o lansare speciala astfel incat sa determine lumea sa cumpere mai mult. Iar asta inseamna maximizarea profitului in distributie.

Poate-s un pic ipocrit cand spun asta, dar singurul lucru care diferentiaza muzica de alte industrii producatoare de bunuri, este ca muzica nu este o industrie in sine, ci o arta. Demonstratie: daca cumperi o bere, ai o bere de baut. Daca cumperi 3 beri, desi sunt fix la fel, ai 3 beri de baut, deci probabil te vei simti mai bine seara si mai gras dimineata. Ati vazut pe cineva cumparand 3 albume identice doar pentru el? Spuneam ca sunt un pic ipocrit pentru ca sunt de acord cu acest consumer-ismul pentru o serie mare de produse, dar nu sunt de acord cu el cand e vorba de arta. Tablourile lui Van Gogh ar trebui vazute de toata lumea, nu doar de cine are bani sa mearga la muzeu.

Iar cand la aceasta gandire imi da dreptate domnisoara de mai jos, cred ca nu trebuie sa-mi fac probleme despre modul in care vad muzica.

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to ACTA n-aveti? (1)

  1. Cristian Cartzu says:

    Joss Stone este recunoscuta pentru conflictul ei permanent cu casele de discuri, deci nu-i de mirare o astfel de declaratie. Ce ma mira insa la prevederile pe care le contine ACTA este ca trec asa usor de comisii, comitete si guverne spre o aprobare generala. Asta mi se pare un pic ingrijorator.

  2. Pingback: Gandul de dimineata » ACTA n-aveti? (2)

  3. Pingback: Gandul de dimineata » #sweetlullaby: Pentru ca tot…

  4. ab says:

    Asta asa e, Cristian, dar vezi tu, eu as descoase-o pe Joss Stone asa: 1. Are talent? Are. 2. Are piesa bune? Are. 3. E indragita de lume? Este. 4. Umple o sala de spectacol cu platitori? Umple. 5. Este apreciata de colegii de breasla? Este. Vezi Superheavy. 6. A ajuns la nivelul asta, chiar daca este in conflict cu case de discuri? Dap. Deci, ce pot eu spune ca casele de discuri sunt responsabile de marketing de vanzare, nu de ce creatia artistica propriu-zisa si atunci eu, care cumpar un disc, cu banii mei munciti, e normal sa fiu amenintat de cel ce produce discul respectiv?

  5. Cristian Cartzu says:

    Ceea ce vrei sa spui tu este de fapt ca Joss Stone este la maximul de popularitate pe care-l putea atinge fara o casa de discuri care sa pompeze bani in productiile ei? Sau am inteles gresit?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *