Primul drum intins.

Am mai iesit cu motorul din oras, dar niciodata pentru o distanta lunga, chiar daca am ajuns sa fac 80-90 de km si doar invartindu-ma prin jurul Bucurestiului. Era insa prima oara cand stabileam destinatia la 150 de km de casa si un drum destul de intens circulat.

Unde m-am dus?
Pe E85 in sus, intre Buzau si Focsani, este un alt orasel, unul drag mie si in care mi-am petrecut ani frumosi ai copilariei prescolare si vacante de vara lungi si faine. Ramnicu Sarat era tinta.

La dus.
Primul segment de drum, Bucuresti-Urziceni, l-am parcurs strangand cam tare ghidonul in palme, motorul intre coapse si dintii in gura. Aveam emotii. Ma expuneam pentru prima oara la viteze de croaziera mai mari, la curenti mai puternici, la masini depasite si masini ce ma depaseau. M-am oprit intr-o benzinarie pentru o pauza si eram amortit tot. Fund, talpi, genunchi, palme si spate, toate ma furnicau. Mi-am impus sa ma relaxez un pic, pentru ca nu a fost chiar rau. Urmatorul popas mi-am spus sa-l fac in Buzau ca sa alimentez si sa-i verific altfel consumul. O bucata de drum parcursa mai repede, mai lejer un pic. 7 litri in 140 de km. Si ceva amorteala.

La intors.
Alta poveste. Am mers mai relaxat si mai atent si la fineturi. Am avut parte si de un episod care privit acum la rece a fost haios. Dupa depasirea unui tir, dupa ce am intrat in fata lui am simtit ca o mana pusa pe spate. M-am speriat ca dracu, nu de alta, dar mi-as fi adus aminte daca aveam un pasager. Ei bine, case-ul meu batraior, de la vibratii si curenti si-a deschis capacul in mers. L-am pipait mai intai sa vad ce si cum, apoi l-am impins la loc pana sa trag pe dreapta si sa-l asigur cu niste chingi elastice. :)

Chestiuni practice.
Pozitia inalta pe motocicleta te ajuta foarte mult la drum intins mai ales in conditii de aglomeratie. Vedeam 4-5 masini in fata mea si stiam dinainte ce trebuie sa fac si ce urmeaza sa se intample. In spatele tirurilor mie nu mi-a placut. Creaza turbulente de aer foarte puternice si foarte neregulate. In caz de lipsa de experienta, asa cum era cazul meu, iti poate crea ceva probleme de echilibru.

Daca te intereseaza si alte detalii pe care nu le-am mentionat, da-mi un semn si iti voi spune parerea mea sincera.

Despre motoreta-mi in cauza am vorbit aici si toate postarile cu si despre ea le voi categorisi in Transalp.

This entry was posted in Dimineata, la cafea, Transalp and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *