Vremea clicului.

Tot Friday Special si azi, ca doar e vineri, dar povestea e un pic diferita pentru ca e de la noi si vine la pachet cu educatie de consumerism. Atunci cand intri pe blogul meu direct, vei gasi doar inceputuri de la fiecare postare, urmate de un “read more...”. In cazul blogului vorbim de dorinta de a putea afisa in prima pagina cele mai recente postari din ultimele zile. O metoda un pic invechita, recunosc. Dar sa ne intoarcem la subiect.

S-a nascut Anti CLICK AICI
Ce e ea? O campanie de educare cu forta a presei online care din dorinta de a strange cat mai multe accesari (asa se traduce un clic pe un link ce duce in site-ul lor) fac orice ca sa te ademeneasca pe Facebook cu “teaser-e” extrem de incomplete. In acest sens, Andrei Cismaru a propus aici o dezvatare fortata a paginilor care practica sportul asta, printr-un comment la acea postare care sa dezvaluie informatia pura, fara a mai trebui sa dai clic. (vezi imaginea sugestiva de la finalul articolului)

Care-i economia din spate?
Site-urile de stiri (le numesc asa in general) fac bani din publicitate. Publicitatea o vand mai ieftin sau mai scump functie de numarul de accesari pe care le strange acel site intr-o zi/saptamana/luna/etc. Adicatelea clientul vine si plateste cantitate nu calitate. Si aici, cred eu, ca inregistram prima vina. Omoram site-urile astea daca nu mai dam clicuri aiurea? N-ar trebui sa se intample asta, pentru ca economia de piata si valoarea unui management se vede si prin capacitatea de adaptare. Unde mai pui ca scuza principala a calitatii slabe a programelor de televiziune este “asta vrea publicul”. Well, acum publicul vrea informatie, nu prostii. Oare se va schimba ceva?

De ce mi se pare de Friday Special campania asta?
Pentru ca desi nu este o campanie populista (campaniile de educare nu au fost niciodata populiste) creste in mod natural si spectaculos. Acum 2 zile erau vreo 500 de like-uri pe pagina de Facebook. Acum sunt peste 1100. E suficient sa dai like? Nu. Trebuie sa faci mai mult de atat. Trebuie sa-ti stavilesti o pornire ce pare reflex – clicul pe orice. Sau daca nu poti, sintetizeaza informatia (daca e una) si posteaz-o intr-un comment. Ca sa nu mai dea si altii clic aiurea.
Mi se pare relevanta ca rezultate pentru simplul fapt ca este o propunere venita de la un blogger, fara putere de promovare in spate, fara asocieri si mediatizari. Adica fix cum trebuie sa se intample o viralizare. Si aici e locul de felicitat autorul pentru ca nu a continuat sa fie doar nemultumit ci a si facut ceva in sensul ala.

Ce s-ar putea intampla daca se schimba ceva?
Editorii de 2 lei care considera materialele publicate in majoritate acolo drept stiri isi vor pierde jobul s-au vor trebui sa scrie si stiri reale, asa cum sunt ele definite la scoala de jurnalism. Jurnalisti cu talent ar putea sa inceapa sa-si gaseasca de lucru pentru ca va creste nevoie de continut de calitate. Prima publicatie care se va autodenunta si va schimba politica editoriala si de promovare online a articolelor ar putea avea cel mai mult de castigat pentru ca s-ar crea un val aprecieri chiar de la contestatari. Nimic de neglijat, nu-i asa?

Mai jos un exemplu despre ce se intampla de fapt in campanie.

anticlick 1

This entry was posted in Dimineata, la cafea, Friday Special and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *