In rand cu lumea.

Aceasta postare este despre competitia Skoda Velo Challenge si cum s-a vazut ea din saua bicicletei mele*. De ce se intituleaza “In rand cu lumea”? Pentru ca-s foarte neinspirat in alegerea titlurilor sau poate pentru ca are sens. Imi spuneti voi mai jos care-i corect, da?

Skoda e o corporatie.
Chiar daca vrea sau nu vrea, un producator de autovehicule de talia Skoda nu poate fi local, deci e international, multinational. Deci e corporatie. Una care este printre partenerii principali la Turul (ciclist) al Frantei. Implicarea lor in ciclism nu se opreste aici, insa exemplele mele, cam da. De ce? Pentru ca la nivel mondial Turul Frantei este “THE shit!”. In Romania Skoda isi pastreaza statementul si se implica tot in ciclism. Chiar si in cel amator. Nu oricare, ci acela organizat, cu program, reguli si echipe. De corporatisti. Ma rog, exagerez. Echipe formate din colegi de serviciu. De ce? Pai, de ce nu? Brandul si posibilul client se intalnesc intr-un cadru relaxat si totodata competitiv, in care pasiunile lor comune ii aduc impreuna. Companie fiind, Skoda este, alaturi de Volkswagen, brandul preferat pentru flote. Si iata cum se leaga totul. Pentru 3-0, avem imaginea: Skoda, sponsorul din Tour de France organizeaza o competitie pentru iubitorii ciclismului din Romania. Da, noi, astia amatori, care incet, chiar tiptil intram in rand cu lumea. O bucata din povestea Skoda si ciclismul, aici. La mai multe editii!

Pasiune, pasiune, dar competitia e competitie.
Orice pasionat de sport se gandeste la victorie. Sau la o prezentare onorabila. Nu poti sa nu te gandesti la un timp bun, scor bun, evolutie buna, etc, ca ati prins ideea. Unde mai pui ca evoluezi si sub culorile angajatorului. Care, daca e suficient de deschis la minte, scoate niste bani de la financiar ca sa cumpere 4 tricouri ca sa arate prezentabil cei 4 angajati stafetisti la ciclism viteza. Ca doar e imaginea companiei in joc. Eu unul, pentru ca m-am lovit de multe ori de refuzuri interne in ceea ce priveste competitiile astea intre companii, nu pot decat sa laud acei manageri care semneaza bugetul necesar si angajatii aia pasionati care fac memo-ul sau pur si simplu prezinta frumos ideea in pauza de cafea (functie de cat de organizata si de mare-i pravalia in cauza). Nu de alta, dar managerul ala da dovada ca stie sa conduca gandindu-se si la oamenii lui, iar angajatii aia pun mai mult suflet decat restul de 80% pentru ce fac la serviciu. E un soi de win-win, asa cum se practica in toata lumea.

Stand in sa, paduri cutreieram.
Asta-s eu. La Skoda Velo Challenge am vrut sa particip in premiera anul trecut. Ne-am prins tarziu, ne-am organizat greu si pana la urma, n-am mai apucat. Anul asta, cam la fel. Pana cand, Vlad Dulea ne-a aruncat “momeala”: sub numele Echipa Bloggerilor, nu biciclim si noi ceva? Adica, pe baza de doritori, incropeam 2 echipe de bloggeri ca sa ne dam la competitie, alaturi de companii si echipele lor. Si nu oricum, organizat, cu baza materiala pusa la dispozitie de Bike Center. Adica biciclete. Nu ca nu am pedala pe ale noastre majoritatea dintre noi, dar ca sa aratam si noi intr-un fel. Unii aveau tricouri la fel. Noi aveam biciclete la fel. Si casti. :) Cum mi-a placut? Pai, mi-a placut mult pentru ca pe coechipieri i-am cunoscut cu o zi inainte si, chiar si asa, ne-am simtit bine impreuna si am reusit sa ne mobilizam (foto 3) cat sa nu ne facem de rusine. Deh, reprezentam si noi pe cineva si nu e frumos. Tura s-a intamplat la Baneasa, prin padure, pe o distanta de 4x10km. Traseul facut de Dan de la NoMad a avut de toate, deci fix cum trebuie.

Bike Center si ce-am calarit.
Am aflat de la Bogdan Antohe, Managing Parner la Smart Atletic (organizatorii, printre altele, Triatlonului de la Mamaia daca va intrebati de unde ii stiti) ca Bike Center este un program cu bataie lunga si implicatii sociale. Adicatelea ei inchiriaza biciclete cu ziua, in principal, pentru team-buildinguri si altele de genul, iar jumatate din sumele stranse se duc la Fundatia Estuar. Intreaga poveste aici.

De la Bike Center am primit un Cross GRX 8. Adica o bicicleta hardtail foarte robusta si bine inchegata din punct de vedere al componentelor montate pe ea. Frane hidraulice pe disc, schimbatoare precise de la Shimano. Singurul lucru care nu m-a convins a fost furca fata de la Suntour, dar e posibil sa fi fost doar o chestiune de reglaje ce nu au fost facute la ea. Nu trebuie sa luati drept vreun review de model de bicicleta concluziile astea, dar dupa vreo 30 de km parcursi cu ea din care 10 la competitie mie unul mi-a placut. Oricum, fata de ce biciclete am vazut eu pe la inchirieri la hoteluri si pensiuni, astea-s treaba profi, nu gluma. Iaca fix exemplarul in cauza intr-o fotografie facuta chiar cand am preluat-o. (foto 1)

Rezultate?
Important e sa participi. Pentru ca ajungi sa cunosti oameni faini, pentru ca ramai cu amintiri frumoase si pentru ca nu-ti petreci timpul liber intr-un mod banal. Organizatorii si Oxygen PR au facut si o categorie speciala pentru noi in care am avut 50% sanse sa castigam. Concuram doar cu cealalta echipa a Bloggerilor. Si am castigat. (foto 2) Si ar mai fi o chestie faina pe care o vad pentru prima oara la Skoda Velo Challenge – un clip video cu echipa ta. In mod evident e procesat automat de un sistem, dar e foarte misto ideea pentru ca dupa doar la amintiri te gandesti. Al nostru e aici. (eu sunt ala rotund intr-o bluza albastra cu maneca lunga – 2:10 – 4:45)
Cu participarea extraordinara a celor de mai jos, care au pedalat, au scris si s-au distrat:

Echipa Bloggerilor #1
Toma Nicolau http://tomanicolau.ro
Ariel Constantinof http://arielu.ro/
Gabi Macovei http://gabimacovei.ro
Andrei Zdetovețchi http://photoblog.zdeto.com/

Echipa Bloggerilor #2
Marius Jepan http://www.jmarius.info/
Hristos Fleturis http://hristo.ro/
Radu Tanasescu http://www.radutanasescu.ro
si subsemnatul.

Acestora din urma le multumesc un pic mai mult. :)

Colaj_Skoda_Velo_Challenge_3

 

Sursa foto (2 si 3)

 

 

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *