Te faci frate cu Oprescu pana treci podul.

Dar dupa? Dupa ce faci? Nu stiu cat de reala este legenda despre arhitectul sef al Londrei care i-ar fi spus lui Oprescu ca el se apuca sa contruiasca acum ceea ce in Londra deja se demoleaza. Apai si daca nu i-a spus asta, poate ar fi trebuit sa i-o spuna cineva. Motivul era simplu: acolo unde faci sosele vor veni masini, iar asta nu pare o rezolvare a problemei aglomeratiei din Bucuresti, si o adancire a ei.

Acum sa nu fiu inteles gresit. Cred ca era jenant sa ai un singur pod care sa-ti traverseze caile ferata in acea zona, dar mai cred cu tarie ca atunci cand faci o astfel de bucata de bulevard intr-un loc unde nu era nimic inainte intotdeauna vei avea probleme in capete. Aseara pe la ora 19 am urcat si eu podul, de pe Calea Grivitei. Era liber. Nu era denivelat rau asa cum auzisem. Dar in capatul dinspre Orhideea am avut de ales: dreapta spre o coada de 1 km spre Apaca sau stanga spre o coada de 800m spre Cotroceni. Am ales varianta cea mai “scurta” si am intors cu prima ocazie. Nu de alta, dar #ZebraDS3 este o fire mai libera si nu prea suporta ingradirile astea.

Asadar, da. Era nevoie de un pod, este nevoie de un ring in jurul centrului, dar este nevoie si de asumarea rolului unui astfel de ring, vezi modelul Amsterdam. La ei din loc in loc pe ring este un nod de transport in comun si o parcare uriasa. Ideea este sa nu de avanti in centru cu masina ci sa folosesti cai mai eficiente. In maxim 30 de ani eu cred ca o se ne prindem si noi care-i treaba cu traficul.

O zi fara aglomeratie sa ai!

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *