Nu pot sa inteleg un fenomen.

Exista oameni in Romania care au facut multi bani. O parte din ei, au respectat niste principii de business solide, au construit ceva solid, chiar daca au facut asta din instinct. La cum vad eu lucrurile insa acestia, adica business men-ii educati si autoeducati sunt 20% din totalul celor care au facut bani multi.

Si acum ajung la ce afirmam in titlu: cum mama ma’sii au facut ceilalti acesti bani si in proportie asa mare? Mi-a fost dat sa intalnesc oameni ce conduc afaceri maricele, ce produc destui bani si care iau decizii extrem de neinspirate, decizii care nu ii duc la faliment pentru ca treaba merge cumva si din inertie. Ceea ce nu observa ei este ca nu progreseaza. Iar exemplul cel mai elocvent aici este, pardon de expresie, Becali. Mai mult de atat, oameni cu asa o experienta de viata, se inconjoara in totalitate de indivizi falsi, veniti acolo doar la o ciupeala, care aproba si rad la tot ce spune patronul. Mai mult sunt si apreciati pentru asta, in timp ce oamenii de calitate, nu fac pureci intr-un astfel de loc pentru ca nu rezista acestor frustrari generate de situatia in sine.

Provocarea mea este cum ii faci pe acestia sa inteleaga ca gresesc? Si deja o iau foarte personal, deci va rog, daca aveti o idee, oricare ar fi aia, spuneti-mi si mie, poate gasim o solutie.

Multumesc anticipat.

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Nu pot sa inteleg un fenomen.

  1. Andrei says:

    Stiu bine la ce te referi, pentru ca mi-ai povestit deja zilele trecute despre asta. :) Oamenii de genul asta, rareori ajung sa se schimbe si faca asa cum spui tu. Ei traiesc toata viata asa, fara sa se gandeasca ca poate, ascultand de unul ca tine de exemplu (pentru ca ma refer aici direct la subiect, concret la ce ti se intampla tie) o sa evolueze, nu ei personal ca si caracter ci afacerea lor, si o sa le fie mai bine. Acum le este bine sau foarte bine si nu se gandesc ca ar putea sa le fie si mai bine daca ar asculta parerea obiectiva a profesionistilor. In principiu ti-a spune ca fie te obisnuiesti cu ei, fie renunti si nu te mai implici, pastrandu-ti in acelasi timp principiile tale si demnitatea ta. In conditiile de azi, cred totusi ca ar trebui gasita o cale de mijlloc si facute mici dar chiar mici compromisuri deoarece un parteneriat care cat de cat aduce un profit (si aici vorbim stict de business) trebuie tinut. Vremurile sunt grele si din pacate asta e.

  2. Andrei says:

    Compromisurile nu sunt preferatele mele dar uneori se pare ca trebuie sa le facem.

  3. ab says:

    @Andrei , multumesc pentru acest raspuns. Nu-mi place doar pentru ca m-ai pus pe mine in lumina profesionistului, imi place pentru ca ai surprins foarte bine realitatea care te obliga, doar de dragul supravietuirii, la compromisuri. In acest sens, ma bucur foarte tare ca n-am mai facut unul, fix saptamana trecuta cand trebuia sa semnez o colaborare cu un post de radio.

  4. Cristian Cartzu says:

    Eu cred ca solutia vine de la consumator. Atat timp cat piata nu e suficient de matura sa faca diferenta intre un produs/serviciu de calitate si unul slab si sa penalizeze cu arma suprema a ignorantei, in Romania nu se poate vorbi de normalitate din acest punct de vedere. Am stat 3 saptamani in total si este un lucru observat oriunde, fie ca vorbim de televizor unde exista un nivel foarte scazut de calitate a informatiei si pana la aprozarul de unde iti iei fructe sau terasa la care te opresti la o bere. Nu ti-a placut ceva, nu mai calca pe acolo ever, avertizeaza-ti prietenii si cu asta basta. Fara clienti orice afacere moare.

  5. Pingback: Gandul de dimineata » Your entourage says it all.

Leave a Reply to Andrei Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *