Slava domnului ca-i doar mobila.

Sau ciocolata. Sa ne intelegem, vobim despre publicitate si despre capacitatea ei de a ne convinge ca ne trebuie lucruri pe care apoi sa ni le dorim si in final sa le cumparam. Nu vorbim despre orice publicitate, ci doar despre aia care atrage atentia prin ceva, aia care reuseste sa faca lucrurile discret si inteligent, adica bine.

Ikea se bazeaza pe adulti.

Daca faci un spot cu animalute, vei trezi sentimente de “awwww…” atat in copii cat si in adulti. Daca faci spoturi cu copii, vei reusi sa lovesti mai mult adultii cu copii. Dar daca faci spoturi cu copii si jucarii, pe cine lovesti? Hai sa vedem un clip haios facut de Ikea, care la prima vedere este despre familii fericite. Dupa asta, va spun de ce mi se pare genial.

Spuneam ca-mi pare genial pentru ca m-a lovit si atunci s-a produs click-ul. Cadrul de final este secretul, acela in care in oglinda, care in mod firesc reflecta realitatea si nu inchipuirile noastre, apar de fapt parinti, matusi, bunici etc. Ele in spot apar asa cum ni le imaginam noi in joaca atunci cand eram mici. Tata intotdeauna facea pe robotul cand ne jucam. Bunica precum un dinozaur si fratele ca o maimuta. Noi asa ii vedeam cand erau mici. Daca esti mic acum nu poti sa-ti aduci aminte acum. Dar daca ai fost mic si acum ai crescut, chit ca ai copii sau nu, iti aduci aminte, si atunci te loveste poate unul dintre cele mai bine folosite insight-uri din cate am vazut eu. Gresesc?

Ciocolata care te face invidiata de femei.
Despre campania 100 de posete de la Kinder Bueno n-am scris aici, desi am cam admirat-o asa pe ascuns pe unde o vedeam. Ca e vorba de niste doamne bine in statiile de autobuz carora li se tot schimbau posetele pe mana sau ca e vorba despre cele doua uriase din food court-ul din Baneasa, executiile campaniei au dat bine. Ei bine, tot de la aceasta campanie a aparut un clip ce se vrea viral. Spun ca se vrea pentru ca nu cred ca e adevarat, desi si asta se bazeaza pe un insight fain. Cand stim ca suntem doar noi, facem lucruri dubioase in locurile in care suntem. E ca scobitul in nas in propria masina. Sigur ca masina nu te ascunde de priviri, dar mintea noastra cam asa ne pacaleste. Nu cred ca va atinge discutiile celui cu delfinii din Dambovita, dar efortul merita apreciat.

Toate Friday Special-urile sunt aici.

This entry was posted in Dimineata, la cafea, Friday Special and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Slava domnului ca-i doar mobila.

  1. Andrei Catalin says:

    hai ca m-ai facut sa casc gura maaaare inainte sa ajung la dentist cu al doilea video :)))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *