Pepsi Evolution – dupa 10 ani.

Nu e titlul vreunei campanii, ci rezumatul unei constatari personale. Acum mai bine de o saptamana (stiu, ar fi trebuit sa va povestesc mai repede asta) Pepsi ma invita prin intermediul Golin Harris sa petrec o seara cu gandul la fotbal alaturi de alti bloggeri pasionati, unii dintre ei chiar colegi din Echipa Bloggerilor, cu altii coleg ocazional de echipa pe la Fotbal Tweet Meet-uri.

Pretext vs. context.
Din intamplarile pe care e corect sa le amintesc si sa le categorisesc drept “pretext” s-au numarat introducerea in atmosfera de sarbatoare care va urma in Iunie la Mondial-ul brazilian (s-a intamplat cu ajutorul a doua dansatoare care ne-au incantat privirea pret de cateva minute cu samba si ne-au starnit invidia in ceea ce priveste vioiciunea miscarilor) si nelipsitul fotbal. De data asta s-a intamplat o miuta ca in fata blocului, la porti mici, fara portar, in parcarea subterana a cladirii de birouri. Recunosc, jucand mi-am dat seama ca pofteam la asa ceva.
Contextul insa avea sa ne arate cumva in avampremiera noua campanie de imagine Pepsi, FutbolNow, lansata pentru a celebra fotbalul in primul rand, dar si muzica si arta in plan secundar. Ca sa nu o lungesc aiurea, clipul il aveti mai jos.

Atentie! Clipul de mai jos are si o versiunea interactiva pe care v-o recomand pentru a va bucura de toata experienta propusa de realizatori, asa ca click la inceput unde spune in film si have fun sau click direct aici.

Dupa 10 ani.
O parafrazare neinspirata dupa Alexandre Dumas ma ajuta insa sa punctez ceea ce spuneam inca din titlu. Spre deosebire de concurentii directi, Pepsi imi pare ca tine mai bine, sau mai pe gustul meu, pasul cu lumea in care traim. Se conecteaza si relationeaza cu arta in cele mai moderne forme ale ei – Stony, unul din protagonistii spotului este o senzatie a Youtube-ului clipurile sale cu piese facute din sunetele banale ale lumii in care se invarte fiind de mare succes. Apoi, muzica in sine, in forma ei traditionala, dar din nou foarte actuala, o aduce in scena si pe Janelle Monae, care in spot interpreteaza, parca punctand traditia si istoria, Heroes, piesa apartinand in original lui David Bowie.
Conexiunea cu fotbalul insa se face prin intermediul lui Messi, fara urma de dubiu (tot parerea mea) jucatorul parca cel mai poet cand e vorba de talentul cu care conduce mingea in iarba. Alaturi de el apar Kun Aguero, David Luiz, Sergio Ramos, Jack Wilshere sau Robin van Persie.

Iar pentru a face si mai clara comparatia, mai jos aveti un spot Pepsi din 2004, in care Beckam, Totti si Roberto Carlos se iau la tranta fotbalistica cu o armata intreaga de osteni medievali. In mod firesc ma astept sa urmeze si alte “nazbatii” creative de la Pepsi asa ca, daca ti-a placut ce ai vazut aici poate nu ar fi rau sa urmaresti pe Twitter sau Facebook hashtag-ul #FutbolNow2014.

PS: Pentru a afla povestea din spatele posterelor de campanie pe care le gasiti pe Facebook, ar fi bine sa vedeti clipul poveste.

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *