“Out of a…

…multinational company” cred ca ar fi titlul perfect pentru urmatoarele randuri, cerute prin licitatie deschisa de catre un grup de cititori, “organizati” de Ana. N-am apucat sa discut cu Ana motivul pentru care a cerut acest subiect cand a licitat #pentruioana 65 de EURO ca sa afle de la mine ce si cum s-a intamplat dupa ce eu am parasit multinationala la care am lucrat in ultimii 4 ani.

Ce a fost?
Asa ca am sa incep si eu povestea cu motivul. Acum un an m-am gandit pentru prima oara, bazandu-ma pe observatiile din ultimii 8 ani petrecuti in marketing si comunicare la diferite nivele, ca un business propriu care sa speculeze cateva scapari ale agentiilor mari si sa satisfaca o serie de nevoi ale clientului doritor de promovare ar putea fi o idee de succes. Mi-a lipsit insa curajul de a face pasul atunci si un an am stat cu aceasta idee in minte fara sa fac nimic concret… doar planuri, schite si calcule. A venit apoi un nou final de an, cu o serie de realizari si desigur si ceva insuccese. Despre insuccese parerile au fost impartite, asa cum sunt intotdeauna si a fost suficient pentru a imi da “click-ul” necesar sa fac pasul spre entreprenoriat.

Ce este?
Mi-a fost greu prima luna. Imi impusesem sa nu fac nimic. Sa stau sa frec menta si sa ma odihnesc. Eram dupa o perioada stresanta si usor dezamagitoare. Plecarea din companie, cu toate semnele de regret aratate de anumiti colegi si oameni cu care am lucrat si m-am inteles bine n-au ajutat foarte tare la buna dispozitie, insa mi-au dat de inteles ca am facut si lucruri bune pentru care s-ar putea sa fiu tinut minte. Ajutat fiind de primul sfat primit, de la un var in 2006, cand doar ce-mi incepeam cariera de corporatist, plecam la drum ambitionat fiind de dorinta de a reusi si de a imi demonstra mie ca pot sa fac si asta, asa cum cred eu ca trebuie lucrat in relatia client-furnizor pe marketing. Sfatul lui mi s-a parut de-a dreptul tampit atunci: sa nu fii fidel companiei pentru ca nici ea nu-ti este fidela tie. Asta venea de la un om din cei mai buni 10% ai Motorola America. Acum imi pare un sfat genial din punct de vedere al dezvoltarii de cariera profesionala.

Ce va fi?
Am inceput sa-mi aplic pozitionarea dorita, si anume de departament de marketing externalizat sau chiar furnizor de rezultate prin comunicare, intr-un mod discret, asa cum si doresc sa cresc. Nu am nevoie sa ies in fata si sa vorbesc singur despre mine, cand am lucruri mult mai relevante ce pot sa-mi sustina business-ul mai eficient si mai persuasiv decat orice comunicat de presa in nume propriu. Rezultatele solutilor pe care le livrez vor vorbi exact cat trebuie despre ce si cat de bine stiu sa fac. Ma voi implica in orice proiect in care cred si voi merge pana in panzele albe in sustinerea unei idei pe care o consider castigatoare. S-ar putea sa nu ma inteleg bine cu orice client pentru ca voi fi deschis si sincer, s-ar putea sa nu castig bani din munca mea cati castiga o agentie mare, dar satisfactia lucrului facut bine de tine este tot ce am nevoie sa merg mai departe. Nici ca puteam sa inchei mai bine un post despre o multinationala decat printr-un cliseu de tip “intampinarea nevoilor”. Sunt singurul care se gandeste la toalete ecologice cand aude expresia asta cu nevoile?

Sa ai un inceput de saptamana propice marilor realizari si deciziilor castigatoare!

PS: Ana, sper ca este ceea ce sperai sa auzi de la mine si mai mult… multumesc frumos in numele Ioanei pentru ca va pasa!
PS2: Sabina, multumesc si tie pentru ideea de cauza pe care am sustinut-o prin acest al 1000-lea tweet. Multumesc si lui Chinezu si ABogdan pentru retweet la postul cu nr 999.

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , . Bookmark the permalink.

0 Responses to “Out of a…

  1. uma says:

    cand am vazut titlul m-am gandit la “out of the frying pan and into the fire” dar cu siguranta ti se potriveste mai bine “out of the company and into the freelancer life” :)

    sa ai o saptamana frumoasa cu o zi de marti ca de sarbatoare!

  2. muntele says:

    cândva, în viaţa asta, noi doi tre să bem o bere.

  3. Mihaela says:

    uite, cam asa, nu? http://xkcd.com/125/

  4. @uma – multam mult de urarea asta cu substrat :)
    @muntele – bai, de mult timp imi spun acelasi lucru.
    @mihaela – oh, da! ai gasit ilustrarea perfecta pentru strategia de care vorbeam. Doar la treaba cu major campaigns mai e un pic de lucru :)

  5. Ciprian Dinu says:

    La multi ani ! Daca iti amintesti discursul de anul trecut esti MARE OM! Felicitari si o viata frumoasa sa ai INTELEPTULE (cel putin asa se zice…ca incepand cu 30 ani “te faci” intelept, frmos, destept, cu bani / masina SAAB etc)

    te pupam cu drag toti ai casei

    P.S. mai raspunde si tu la tel. azi ca parca ai fi…ala de il suni tu si nu raspunde din prima…nici din a doua…iti da un sms si zice ca suna in 5 min x 600 secunde)

  6. Andrei says:

    Mult succes si sa aveti numai decizii castigatoare!

  7. ana says:

    imi pare rau ca de abia acum raspund… am fost pana in Belfast sa iti iau cadou de ziua ta :) cele scrise mai sus sunt ceea ce imi doream sa citesc. mai poti sa adaugi si partea cu “identificarea unor nevoi pe care targetul nu le-a concretizat inca” precum si “stimularea acelor trigger-i emotionali” care fac cu adevarat un client “fericit” – in ceea ce faci tu cred ca oamenii sunt “in mijlocul actiunii”, nu?

Leave a Reply to Ciprian Dinu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *