Primii 1000 de km – Chevrolet Cruze

Ca sa lamurim cateva aspecte inca de la inceput, acesta nu este un articol platit, este despre o masina de companie, despre un model din care s-au achizitionat 4 bucati si nu reprezinta un punct de vedere oficial al vreunei firme, ci doar cateva observatii personale in calitate de utilizator.

Unde s-au dus?
Primii 160 de km au fost facuti “la vale”, masina fiind adusa de la Brasov. Apoi dupa vreo alta suta prin oras, au urmat 300 la drum intins, facuti relativ cuminte, cu o viteza maxima ce nu a depasit 120km/h. Drumul era liber si s-a mers destul de constant. Apoi au urmat vreo alti aproximativ 450 de km in Bucuresti.

Cum se conduce?
Vorbim de un hatchback, care prin definitie este o masina mai rigida un pic decat un sedan. La acest model nu se simte acest lucru, fiind confortabila chiar si pe drumurile denivelate de care mai dai si in capitala. Vorbim de un motor pe benzina de 1,6l si 124CP si o transmisie manuala in 5 trepte. Pe masina mea, ce-i un diesel de 2l si 126CP, la aceleratie in primele 4 trepte, simti cum te impinge in scaun. La asta nu simti nimic. Stiu ca e devreme si ca motorul pe benzina se “aseaza” mai greu. Stiu insa si ca diferenta intre masini la nivel de acceleratie si senzatii o da cuplul motor, suspensia si greutatea masinii. A mea e mai grea cu 100 de kg.

Ca si observatii mai recente, de ultima saptamana, incepe sa-mi castige increderea in viraje desi pare o masina greoaie si in continuare nu-mi place volanul, pentru ca este compus dintr-o combinatie piele plastic, iar plasticul e finisat prost si are o forma usor ascutita la imbinarea spitelor cu cercul. Deloc placut pentru degetele ce se prind acolo cand faci manevre. Ingrijorator este consumul, de 8,5l/100km in afara localitatii si 13,4l/100km in oras. Sigur e unul de inceput, dar n-am vazut masina la care sa scada considerabil in timp.

Care-i senzatia de la bord?
Daca nu te uiti atent si daca nu analizezi fiecare aspect al dotarilor ai senzatia ca te afli intr-o masina mai scumpa. Au combinat frumos niste plastice lucioase cu unele mate, insa au scrantit-o din punct de vedere functional cu un material textil de pe bord. Mie imi da senzatia tot timpul ca e plin de praf. Dotarile oricum sunt generoase pentru cat a costat masina (la 4 bucati Chevrolet a acordat un discount semnificativ fata de pretul de lista). Ai airbaguri frontale si laterale pentru sofer si pasager plus cortina, geamuri electrice pe toate usile, un sistem de sunet peste medie si un instrumentar de bord placut asezat si elegant colorat.

Pentru moment atat. Voi reveni cu observatii mai relevante dupa 3000 de km. Pana atunci insa, imagini cu masina gasesti aici: interior si exterior, dar si o lista de specificatii tehnice.

This entry was posted in Dimineata, la cafea and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *